mandag den 8. november 2010

Dåben er overstået

Så er Josefines barnedåb vel overstået. Jeg synes godt nok det trækker tænder ud at holde fest for ca 40 mennesker, og selv stå for invitationer, bordkort, pynt, mad mv.

Jeg havde jo valgt sommerfugle som tema, så det er gået igen over det hele. Jeg er jo ret vild med sommerfugle i øjeblikket, så det var heldigt vi fik en pige, så jeg kunne bruge det tema ;-)

Her er storesøsters bordkort:
Billede af det færdig dækkede bord:
Som pynt på bordet, havde jeg standset en hulens masse sommerfugle ud i rest papiret fra bordkortene, og bare drysset tilfældigt ud over hele bordet:
Min konditor veninde havde stået for kagen. Igen er sommerfuglene med, som hun så sødt har indkøbt til lejligheden! Små sutter på toppen, og sommerfuglene rundt i kanten sammen med blomster, gjorde bare kagen så fin synes jeg. Jeg blev helt rørt da hun viste mig den. Og nøj den smagte godt! Der var selvfølgelig alt for meget, så vi kunne tage hele hjertet af og gemme. Vi har frosset den ned, og regner med og spise den når Josefine bliver 1 år - ligesom en bryllupskage ;-)
Min svigermor spurgte om ikke jeg kunne lave et kort der var Grønlands inspireret, da hun skulle give min svigerfar en rejse til Grønland i fødselsdagsgave. Jo det kan jeg da, sagde jeg - men ups det er da svært! Så tak til brugerne på scrapsisters.dk for hjælpen og ideerne :-) Her er det færdige kort:

Min printer er selvfølgelig gået i stykker, midt imens jeg sad og lavede bordkortene! ØV altså. Den lyser bare i alle knapper, jeg kan hverken printe, scanne, kopiere eller noget andet. Jeg kan ikke slukke den med mindre jeg hiver stikket ud, og aner bare ikke hvad jeg skal stille op. Den er faktisk kun 1½ år gammel, så jeg forstår det ikke. Men hvordan klarer man sig lige uden en printer???
I går var vi på besøg hos vores fotograf ven. Han tog billeder af pigerne til julekortene. Glæder mig til at få billederne, tror det er blevet rigtig fint. Så nu glæder jeg mig til på søndag hvor jeg har set der er cypercrop på scrapsisters, og emnet er JULEKORT!! Perfekt. Manden må tage sig af pigerne den dag, og så håber jeg, jeg kun bliver forstyrret når jeg skal amme den mindste.
I går var jeg også et smut forbi scrap-a-mania og kigge og fik da også købt lidt. Så det kribler lidt i fingrerne for at komme igang. Desværre er vi igang med en kæmpe omrokering i huset, så det roder en del og der er en masse kasser der skal sorteres. Jeg er vidst nødt til at tage mig af det kedelige inden jeg kan give mig selv lov at scrappe igen :-( Øv altså.
Til sidst et lille citat fra min datter på 3 år: "Mor hvorfor har drenge tissemænd?" Mor: "Øhm..."
Kan I alle have en god dag, solen skinder her og det er så flot og gå en tur.
PS. Den her blog driller mig rigtig. Jeg kan ikke få lov at lave mellemrum mellem teksten og billederne, og afsnit i min tekst. Så beklager at det hele står så klumpet.
Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

3 kommentarer:

Marianne sagde ...

For lige at starte bagerst - jeg kan heller ikke lave afsnit - men jeg plejer at snyde lidt og sætte et punktum (.) mellen de linier, hvor der skal være afstand. Hvis du kigger godt efter på min blog, kan du godt se dem - tror jeg :) Men det virker i hvert fald... Godt, at I kom godt over barnedåben - og sikke et fint bord + kage :) Dit grønlandskort er simpelthen super lækkert - og den lille kommentar fra datteren er da lige til at grine af. Godt du fik den skrevet ned :) Håber snart printeren dur igen - min dur ikke på 3. uge - men det er nok lidt min egen skyld - den mangler blæk - og jeg har endnu ikke gidet at købe noget :)

Marolle sagde ...

hvor ser det bare fint ud det hele :)

Jennie sagde ...

hvor er det bare fint.
hvorfra har du skabelonen til sommerfuglene ? evt. noget du vil dele ?